< back

Highscore

< back

Instructions

Controls

Gebruik de pijltjes toetsen of de letter toetsen [W,A,S,D] om de pacman naar de juiste richting te sturen.

om de game te pauzeren gebruik de spatie balk of klik op het spel.

Ghosts

De coronas jagen op de pacman

elke corona heeft zijn eigen strategie om de pacman op te eten.

corona 1

Corona 1 blijft in het coronahuis tot de pacman minstens 30 balletjes heeft opgegeten.

Corona 2

Corona 2 is het meest agressief. hij probeert gelijk de pacman te pakken.

Corona 3

Corona 3 probeert ook gelijk de pacman te pakken.

Corona 4

Corona 4 blijft in het Corona huis tot de pacman 2/3 balletjes heeft opgegeten.

Corona moods

De Coronas hebben twee verschillende moods die veranderen terwijl je het spel speelt.

Scatter mood

dit is een moeilijke mood. wanneer de Coronas in de scatter mood, ze gaan terug naar het corona huis en blijven daar.

Items

balletjes

het doel van elk level is, om elk witte balletje op te eten zonder te worden geraakt door de coronas. 1 balletje is 10 punten waard.

Powerballetjes

in elk level zijn er 4 powerballetjes, die zijn iets groter dan de gewone. als de pacman er een eet, dan wordt hij sterk genoeg om de coronas te kunnen opeten. je kunt dat zien door dat de coronas blauw kleuren. een powerballetje is 50 punten waard.

als de pacman een corona eet is dat 100 punten waard en de corona gaat terug naar het corona huis.

Score:
Lvl:
Lives:
Pacman Canvas

Click to Play

Canvas not supported

This whole thing was written in HTML5, CSS3 and Javascript (using small bits of jquery). For the basics I was following the "Exploring HTML5 Canvas" Tutorials (Part 1 - 6) by Devhammer. Thanks for the great Tutorial!

For some other stuff, like how to write objectorientated javascript I was following the tutorials over at http://www.codecademy.com/, which is a really great site to learn Javascript and also other languages.

If you understand German you can also read my blogpost about this site: "Pacman in HTML5 Canvas".